OFERTA FLASH | 48 horas con hasta 70% DCTO  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada We Belong To The Earth: Towards a Decolonial Feminist Pedagogy Rooted in Uhuru and Ubuntu (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
186
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.25 kg.
ISBN13
9789956553525

We Belong To The Earth: Towards a Decolonial Feminist Pedagogy Rooted in Uhuru and Ubuntu (en Inglés)

Nadira Omarjee (Autor) · Langaa RPCID · Tapa Blanda

We Belong To The Earth: Towards a Decolonial Feminist Pedagogy Rooted in Uhuru and Ubuntu (en Inglés) - Omarjee, Nadira

Libro Físico

$ 209.348

$ 322.074

Ahorras: $ 112.726

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "We Belong To The Earth: Towards a Decolonial Feminist Pedagogy Rooted in Uhuru and Ubuntu (en Inglés)"

This book illustrates the ways in which the personal is political in the advancement of decolonising scholarship. It explores the intimacies of coloniality entrenched in the narcissism of coloniality, enabling the system through extraction, subjugation and violence. Pushing back against the narcissism of coloniality, which is framed by the ma/ster/slave dialectic or internalised oppression, requires uhuru and ubuntu which are agentic strategies employed inreclaiming ontology and epistemology. Uhuru insists on a decolonisation of self; whereas ubuntu is determined by African radical communitarianism, demanding new ways of knowing and seeing whilst re-examining epistemicides of the enslaved, indentured and colonised. Fanonian theory is used as a framework for understanding the colonial authority's management of the colonised, determining the unhappiness quintessential in the colonial condition. Freirian concepts of conscientisation and criticality are used as a form of resistance, disrupting the system of racial capitalism and the coloniality of gender. Subsequently, flipping the classroom to resist the coloniality of knowledge allows scholars to connect with community, encouraging engagedscholarship from the personal/political perspective, making the classroom a radical space for addressing trauma and healing whilst bridging art, activism and scholarship. Therefore, the classroom is situated against the blind spots of the banking model with male dominated decolonial work silencing the feminist perspective. Consequently, uhuru and ubuntu promote voice, agency and resistance as a pedagogical praxis paramount for the development of adecolonial feminist pedagogy.Nadira Omarjee is a decolonial feminist scholar working between Cape Town and Amsterdam.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes