TODOS los libros importados con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and Arts of the Possible in Education (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
284
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138827745
N° edición
1

Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and Arts of the Possible in Education (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Nicholas Ng-A-Fook (Editor) Et Al. (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and Arts of the Possible in Education (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Nicholas Ng-A-Fook (Editor) Et Al.

Libro Físico

$ 740.142

$ 1.473.057

Ahorras: $ 732.915

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Provoking Curriculum Studies: Strong Poetry and Arts of the Possible in Education (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

Provoking Curriculum Studies pushes forward a strong reading of the theoretical and methodological innovations taking place within curriculum studies research. Addressing an important gap in contemporary curriculum studies-conceptualizing scholars as poets and the potential of the poetic in education-it offers a framework for doing curriculum work at the intersection of the arts, social theory, and curriculum studies. Drawing on poetic inquiry, psychoanalysis, phenomenology, life writing, and several types of arts-based research methodologies, this diverse collection spotlights the intellectual genealogies of curriculum scholars such as Ted Aoki, Geoffrey Milburn and Roger Simon, whose provocations, inquiries, and recursive questioning link the writing and re-writing of curriculum theory to acts of strong poetry. Readers are urged to imagine alternative ways in which professors, teachers, and university students might not only engage with but disrupt, blur, and complicate curriculum theory across interdisciplinary topographies in order to seek out blind impresses-those areas of knowledge that are left over, unaddressed by 'mainstream' curriculum scholarship, and that instigate difficult questions about death, trauma, prejudice, poverty, colonization, and more.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes