SEMANA EDITORIAL | Lunes de hasta 35% dcto en libros de Penguin Random House  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Las preguntas como estrategia de andamio en la enseñanza
Formato
Libro Físico
Categoría
Psychology
Año
2022
Idioma
Español
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9789586606967

Las preguntas como estrategia de andamio en la enseñanza

Claudia Patricia Navarro Roldán (Autor) · Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colom · Tapa Rústica

Las preguntas como estrategia de andamio en la enseñanza - Claudia Patricia Navarro Roldán

Psicología

Libro Nuevo

$ 44.550

  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Las preguntas como estrategia de andamio en la enseñanza"

This research book invites the reader to re-evaluate how learning is enhanced. Theoretical and empirical evidence is presented to break the paradigms on the use of narrative language in the construction of scientific knowledge and encourage the use of questions in the classroom to promote the holistic development of skills in the student, narrative language, and the use of prior knowledge. The narrative research presented answers to the question how does a scaffolding strategy supported through questions change the spontaneous historical narrative of students about the independence of the nation, at the level of its structure, density, quality of content and cohesion? From Vygotskys (1995) cultural-historical stance on learning, the positive and negative effects of a scaffolding strategy for question-based learning were identified in the spontaneous oral narrative productions of primary and secondary school students on the independence of the nation. The data gathered revealed that asking a set of open, reflective and literal questions to the student about their narrative production, including paraphrasing to question and challenge it in a contextualized way, offers the contingent feedback that the student needs to go further and enrich the narrative. History produced initially at the level of its structure, density, quality and cohesion. In addition, the qualitative transformations in the narrative production and the typification of the changes in the constructed semantic network were analyzed.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Español.
La encuadernación de esta edición es Tapa Rústica.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes