TODOS los libros importados con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Gender Differences in Computer and Information Literacy: An In-Depth Analysis of Data from Icils (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
73
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.5 cm
Peso
0.14 kg.
ISBN13
9783030262051

Gender Differences in Computer and Information Literacy: An In-Depth Analysis of Data from Icils (en Inglés)

Eveline Gebhardt (Autor) · Sue Thomson (Autor) · John Ainley (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Gender Differences in Computer and Information Literacy: An In-Depth Analysis of Data from Icils (en Inglés) - Gebhardt, Eveline ; Thomson, Sue ; Ainley, John

Libro Físico

$ 255.755

$ 511.510

Ahorras: $ 255.755

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 84 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 22 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Gender Differences in Computer and Information Literacy: An In-Depth Analysis of Data from Icils (en Inglés)"

This open access book presents a systematic investigation into internationally comparable data gathered in ICILS 2013. It identifies differences in female and male students' use of, perceptions about, and proficiency in using computer technologies. Teachers' use of computers, and their perceptions regarding the benefits of computer use in education, are also analyzed by gender. When computer technology was first introduced in schools, there was a prevailing belief that information and communication technologies were 'boys' toys'; boys were assumed to have more positive attitudes toward using computer technologies. As computer technologies have become more established throughout societies, gender gaps in students' computer and information literacy appear to be closing, although studies into gender differences remain sparse. The IEA's International Computer and Information Literacy Study (ICILS) is designed to discover how well students are prepared for study, work, and life in the digital age. Despite popular beliefs, a critical finding of ICILS 2013 was that internationally girls tended to score more highly than boys, so why are girls still not entering technology-based careers to the same extent as boys? Readers will learn how male and female studentsdiffer in their computer literacy (both general and specialized) and use of computer technology, and how the perceptions held about those technologies vary by gender.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes