Feria del libro importado hasta 50% dcto  VER MÁS

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Citizenship Under Fire: Democratic Education in Times of Conflict (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0691141118
ISBN13
9780691141114

Citizenship Under Fire: Democratic Education in Times of Conflict (en Inglés)

Sigal R. Ben-Porath (Autor) · Princeton University Press · Tapa Blanda

Citizenship Under Fire: Democratic Education in Times of Conflict (en Inglés) - Sigal R. Ben-Porath

Libro Nuevo

$ 207.481

$ 414.962

Ahorras: $ 207.481

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 14 de Agosto y el Lunes 26 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Colombia entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Citizenship Under Fire: Democratic Education in Times of Conflict (en Inglés)"

Citizenship under Fire examines the relationship among civic education, the culture of war, and the quest for peace. Drawing on examples from Israel and the United States, Sigal Ben-Porath seeks to understand how ideas about citizenship change when a country is at war, and what educators can do to prevent some of the most harmful of these changes. Perhaps the most worrisome one, Ben-Porath contends, is a growing emphasis in schools and elsewhere on social conformity, on tendentious teaching of history, and on drawing stark distinctions between them and us. As she writes, "The varying characteristics of citizenship in times of war and peace add up to a distinction between belligerent citizenship, which is typical of democracies in wartime, and the liberal democratic citizenship that is characteristic of more peaceful democracies." Ben-Porath examines how various theories of education--principally peace education, feminist education, and multicultural education--speak to the distinctive challenges of wartime. She argues that none of these theories are satisfactory on their own theoretical terms or would translate easily into practice. In the final chapter, she lays out her own alternative theory--"expansive education"--which she believes holds out more promise of widening the circles of participation in schools, extending the scope of permissible debate, and diversifying the questions asked about the opinions voiced.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes